CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 22, 2010

~berkorban demi cinta~

Bermula gemilang cahaya

Petunjuk pimpinan yang Esa

Menempuh jalan hidup di dunia

Cabaran yang silih berganti

Dugaan mematangkan diri

Mengajar erti hidup ini

Berjuang berkorban demi cinta

Suka dan duka suratanNya

Mengenal makna jalan bahagia

Masa yang silih berlalu

Semakin hampir saat itu

Ya Tuhan tunjukkan

Moga selamat bersamaMu

Biarpun bersama kekurangan

Namun bersyukur kurniaan Tuhan

Iman di hati sabar menjadi pemujuk diri

DenganMu ku punyai segala

Tak kan beruntung seisi dunia

Limpah kurniakan petunjuk bantuan

Tempuh hari yang mendatang

Semoga?

Sisa hidup ini tak kan terbuang lagi

Setiap detik masa dalam amalan jua

Jangan dipisahkan denganMu kebahgiaan

Semoga dengan ini jambatan menemui

Cinta yang sejati

Itu yang abadi

Berjuang mencari iman taqwa

Perisai menempuh pancaroba

Penentu tempat rahmat bahagia

Seiring teman dan saudara

Pimpinan tauladan baginda

Ya Tuhan bantulah

Moga selamat selamanya




video


CINTA...

ya, ramai manusia merasakn diri mereka lengkap dengan perasaan itu.. hati ini rasa dimiliki dan memiliki.. saat cinta berputik, dirasakn seperti semua yg ada kt dunia nie, diri sendiri yg punya.. sehingga lupa, sehingga leka bahawa sebenarnya setiap apa yang dibekal oleh Allah itu hanya pinjaman sahaja. xlama pun.. perasaan cinta itu satu anugerah.. mcm yg sy ckp td, semua yg kita rasa kini semua milik Allah.. Dia mampu memberi dan menarik apa yg dipinjamkn tu bila2 masa sahaja. memang, memang hati akn rasa gembira yang amat apabila rasa itu hadir utk diri kita.. tapi, cinta manusia ni....xkekal lama.. lantas, apabila rasa itu sudah tiada lagi, kita sedih bukan kepalang..! terus tersungkur dan tersasar jauh dari landasan yang sebenar. sesiapa yg punya ilmu di dada, insyaAllah akn tersedar dari lamunan yg pnjg itu.. tapi, bg mereka yg jahil? merekan akn berterusan menyalahkan takdir.. itulah manusia..

manusia2... lidahmu kata cinta.. tapi mana buktinya? mengapa nafsu masih lagi merajai jiwa? huh...manusia2.. mudah benar melafazkan cinta..namun, mengapa perit benar untuk melakukan pengorbanan tnda bukti cinta tersebut...? bukankah kita sudah berjanji hidup ini hanya utk Dia, maka buktikanlah..!

Cinta Ibrahim pada Allah diuji dengan anak yang dicintai, tanpa ragu perintah Allah dipenuhi, lantaran cinta pada-Nya tak berbelah bagi. Cinta Ismail pada Dia diuji dengan nyawa, tanpa lengah menyerahkan jiwa, asalkan di sisi-Nya ada redha.

Cinta Rasulullah pada Allah, cinta baginda pada ummah, cinta teragung sepanjang sejarah, kerana cintanya mengharung mehnah, kerana cintanya bermandi darah, kerana cintanya segala diserah..

yaAllah..penuhi dan hiasilah hati-hati kami dengan rasa cinta kepada-Mu.. jadikanlah dalam hati kami ini hanya Kau yg kami cintai.. tidak kira apa pun yang terjadi, kami tetap memilihmu sebagai cinta yg abadi, cinta yg hakiki.. yaAllah, cintakanlah kami kepada insan yang mencintaimu. tautkanlah hati-hati kami.. supaya dengannya bertambahlah cinta kami kepada-Mu..












0 idea bernas=):