CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 4, 2013

berakhirnya semester~


assalamualaikum..

lama betul meninggalkan blog ni.. huhu.. fuhh2.. dh bersawang dh blog nye. sapu2 sikitt.. hehe.. asif jiddan sahabat2 sekaliaann.. (cehh, mcm bnyk je follower) haha.. sbnrnye, bukannya lupa terus kt blog ni.tp, xtau apa nk tulis. pelik la mcm mana org boleh tulis bnyk2. idea nya bnyk sgt.. mencurah2! kemudiannnnn jadilah cococrunch!! 


*tibatiba*


pejam celik. pejam celik, laaa...tinggal 3 sem je lagi?? alahaii..xlama dah. sekejap je tu. bila fikir2 balik, sedih la pulak. nk kne tinggalkan clasmate, nk tinggalkan housemate.. terlalu bnyk kenangan yg kami cipta bersama selama beberapa tahun nii.. apa2 pun, tmpt ni akan jadi kenangan yang paling indah. tempat ini tempat tarbiyah.. =) xtahu lah akn jejak kan kaki ke negeri ni lagi ataupun tak. insyaAllah, rasa2nya mcm akan dtg lg ke negeri ni. (bnyk mkna tu...) hehe 


senior2 ipg baru je habis konvo. happy tgk dorg berkonvo. tapii..yg xbestnya, ramai lg senior2 yg x posting. knp ehh? kesian kt deme and terfikir jugak la apa akan jadi kepada kami ni. apa lagi yg blh kami buat dgn ijazah bidang ni.. mcm2 perubahan yg berlaku..


apa2 pun, kena igt rezeki tu ada kat mana mana je. rezeki Allah sgtlah luas. insyaAllah, apa yg Dia bg kat kita tu adalah yg TERbaik..sbg hamba, tugas kita berusahalah. insyaAllah, apa yg kte dapat tu setimpal dengan apa yg diusahakan..


USAHA? doa pun satu usaha. seorang sahabat pernah menasihatiku, "kekuatan itu Allah yg bagi, kelemahan pun Allah yg bagi. semua benda Dia yg bagi. knp kita x minta dari Dia? minta lah, dan sbnrnya Dia sgt rindu kita meminta kepadaNya". Allah2.. sohih! Dia maha memberi.. knp kita pulak yg lokek nk meminta dan berdoa? astaghfirullahalazim.. peringatan utk shbt2 dan utk diri ini skali..



 sesungguhnya Allah sangat sayang akan hamba2Nya. =)





0 idea bernas=):