perlukah?? =(



menitis air mataku
hilangnya sahabat sejati
yang riang dikau ku merindu
persahabatan abadi

setiap detik teringatkan dikau
walaupun kau pergi membawa diri
kasih sayang kita tidak terjangkau
ditemukan impian yang murni

perlukah daku ditinggalkan
perlukah engkau melupakanku
perlukah ada rasa kesangsian
perlukah ada rasa rindu




**perasaanku..?? ya, xblh deny.. aku rindukan dia.. dimana dia? tak mungkin aku yg mulakan dulu.. sahabat, walau dimana anda berada..walau apa pn jalan yg anda lalui kini, jagalah dirimu sebaik mungkin.. aku disini akn terus mendoakan kejayaan dan kesejahteraanmu.. ingtlah, aku di sini akn sentiasa mengingatimu..akn sntiasa mendamba kehadiranmu..**




yaAllah, berdosanya hambaMu ini.. aku lemah.. aku membohongimu yaAllah.. aku mengatakan aku mencintaimu..aku ingin mencintaimu.. tetapi jauh di sudut hati ini, masih lagi ad rasa sekelumit cinta utk dia yg bukan milikku.. astaghfirullah.. bantu aku yaAllah..jika dia bukan tercipta untukku, jauhkan dia dari ingatanku.. permudahkn segala urusanku.. bantu aku yaAllah.. sungguh..!! ini tidak adil buat zauj ku kelak=(

Comments

salam, sayang... kenapa ni??? sayang kena kuat... :) tak kira dalam apa2 jua benda yg dtg kepada kita, ingatlah satu benda itu tanda ALLAH sayang pada kita sebab tu kita diuji... sedangkan Rasulullah dulu lagi hebat diuji, bermacam2 dugaan baginda hadapi tetapi baginda masih teguh dan kuat berdiri berjihad untuk menegakkan kalimatullah di atas muka bumiNya ini... tapi, kalau ikut apa yang saya baca dekat sini, awak ada masalah dgn CINTA ye??? :) sebenarnya, tak salah kita memiliki rasa cinta tu sebab tu satu fitrah yang ALLAH dah campakkan ke dalam hati setiap manusia untuk berkasih sayang.

Pesanan rabbani buat sahabatku yang tersayang tentang CINTA ILAHI...

1) Al-Qusyairi berkata, "Rindu itu adalah kegoncangan hati utk menemui yang dicintai."

2) Yahya bin Muaz berkata, "Rindu m'hentikan segala kehendak syahwat."

3) Abu ali Ahmad al-Rudzabari menjelaskan, "Cinta adalah kesetiaan."

4) Abu Abdullah al-Qurasyi berkata, "Cinta adalah memebri segalanya tanpa tersisa."

5) Dalf al-Syibli berkata, "Cinta menghapuskan ingatan kepada yang lain."

6) Muhammad bin Ali al-Kattani mentakrifkan, "Cinta sebagai mengutamakan APA-APA YANG KITA CINTAI."

7)Aula Hayyaturrayyan pula berkata, " Cintailah ALLAH dengan sebaik mungkin selagi kita masih bernyawa kerana mungkin selepas ini merupakan detik yang terakhir kita diberi peluang untuk mencintaiNya... Hanya Dialah yang paling layak dicintai dan dirindui... Cinta manusia sememangnya melalaikan dan mengecewakan kerana dibina atas landasan yang tidak betul dan tiada ikatan yang suci untuk menghalalkan perhubungan kita di samping tiadanya redha ALLAH mengiringi... Insha ALLAH, pohonlah dan berserahlah diri kepada ALLAH pada setiap masa dalam apa jua keadaan supaya ditemukan dengan si dia, Pemilik Cintaku Selepas ALLAH dan Rasul... Amin..."

P/s: Maaf ye, byk membebel dkt sini... Pesanan ini utk saya juga dan teristimewa dari yang tersayang buat yang tersayang... ;)
WALLAHHU A'LAM...
hanna sofea said…
terima kasih ats nasihat.. sungguh, cintakn bunga, bunga akn layu..cintakn harta, harta akn habis.. cintakn manusia, manusia akn mati...kecewa yg menanti..
CHE ROSSLI said…
hari2 sedih. sdih hari2. hari2 emosi. emosi hari2.. hari2 pening pening hari2.. bukan pejuang patutlah.. pejuang hati waja.hati batu. xda perasaan.
Notakaki said…
nur hikmah special di blog Notakaki..Klik Sini
Nick said…
nicely written :)
ade pengisian yg kne pada saya, tQ~~~

ape2 pon... be strong ok...!

Popular posts from this blog

.::keikhlasan dalam bersahabat::.

saya pelajar IPG KAMPUS SULTAN ABDUL HALIM.. =)

.::kecewa::.