CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 17, 2009

MENCARI CINTA ABADI


kata pujangga cinta letaknya di hati..meskipun tersembunyi namun getarnya tampak sekali.. ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan.. sungguh!! cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh dan derita menjadi nikmat.. inilah, betapa hebatnya CINTA..

namun sahabat2ku, berhati2lah dengan cinta.. kerana cintalah orang yang sihat menjadi sakit, orang yang normal menjadi abnormal..hehe.. paranormal pun blh jadi jgk..hehe.. merepak lak.. sambung semula laaa... ini semua pastinya akan berlaku jika cinta yang kalian hulurkan disambut oleh para pencinta palsu.. cinta yang tak dilandasi kepada Allah..itulah pencinta dunia, harta dan wanita.. dia lupa akan cinta Allah..cinta yang begitu agung.. cinta yang begitu murni..

cinta Allah cinta yang tak bertepi..jikalau sudah mendapatkan cintanya dan merasai manisnya cinta kepada Allah, tiada lagi keluhan, tiada lagi tubuh lesu dan tiada lagi tatapan kuyu..
tetapi sahabatku, apa yang berlaku sekarang sangat berbeza..

di saat Allah menguji cinta seseorang dengan memisahkannya dari apa yg membuat dia lalai, sering dia tak dapat menerimanya.. di saat Allah memisahkan seorang gadis dengan calon suaminya, gadis itu langsung lemah dan terbaring sakit.. di saat seorang suami yg isterinya dipanggil menghadap Ilahi, sang suami itu tadi sudah x bersemangat utk meneruskan hidup, di saat harta yang dimiliki hangus terbakar ramai org yang berhijrah ke rumah sakit jiwa.. sahabatku, ini semua adalah bentuk ujian dari Allah..kerana Allah ingin melihat seberapa dalamnya cinta hambaNya kepada sang penakluk jiwa..

Allah menginginkn bukti.. tetapi di saat itu, dimana cinta kita kepada Allah?? di mana kita letakkan Dia di saatkita menghadapi hari2 yg sukar?? di saat2 beginilah manusia tidak berdaya untuk membuktikan cinta mereka kepada Allah..itulah tandanya cinta kita kepada Allah sering berguguran semasa Allah menarik semula nikmat yang pernah kita rasai..

itu semua adalah bentuk cinta palsu..ingatlah.. semuanya telah diatur..rezeki, maut, jodoh dan langkah kita semua sudah ada suratannya dari Allah.. amat rugi jika kita dilelahkan oleh cinta dunia.. mengejar2 cinta yang xpasti..mengejar2 cinta manusia, memburu harta dengan seribu cara..kini kita sedang hanyut..!! bangunlah wahai sahabat2ku..

bagaimana mungkin Allah mengabulkn permintaan seorang hamba yg merintih menadah tangan kepada Allah di malam hari.. namun ketika siang muncul dia melakukan maksiat..

bagaimana mungkin doa seorang gadis ingin mendapatkan suami soleh termakbul andai dirinya belum solehah..

banyak org mengaku cinta kepada Allah.. tapi sering gagal utk membuktikannya.. yakinlah bahawa setiap dugaan dan musibah yg menimpa itu adalah tanda bahawa Allah sangat menyayangi kita semua.. kesenangan dan kesusahan adalah bentuk kasih sayang Allah kepada kita..

LAST BUT NOT LEAST....dengan kesusahan Allah nak memberi tarbiyah terhadap ruhiyah kita..agar kita sedar, kita sebagai makhluk adalah bersifat lemah..sangat2 lemah..kita tak kan mampu nak buat apa2 pun andai tiada keizinanNya.. from now on..kita harus berjuang membuktikan cinta kita kepadaNya... agar kita terhindar dari cinta palsu..

wassalam..